Bobin yanması neden olur?
Bu akım değerlerinden sonra kontaklar birbirine yapışabilir. Bobin yanmasının nedeni: Kontaktörün bobin uçlarına uygulanan voltaj normalden düşük veya yüksekse bobin yanabilir. Hava boşluğundaki toz ve yabancı cisimler de buna katkıda bulunur.
Ateşleme bobinini ne bozar?
Bunun nedenleri arasında bujilerde çatlaklar, buji kablosunun bağlantı noktalarında kısa devreler, güç kaybı veya kesintisi, kullanım ömrünün dolması, aşınma ve zayıflamaya bağlı bozulmalar sayılabilir.
Bobin bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Yeni model araçlarda motor gürültüsü ve tepkisi, ateşleme bobini sistemi soketini tek tek çıkararak ölçülür. Soket çıkarıldıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin iyidir. Ancak soket çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır.
Bobin ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.
Bobin yandığı nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini arızası belirtileri Sistemde oluşan arızalar; aracın zor çalışması, motor performansının düzensiz olması, motorun çalışırken vuruntulu çalışması ve titremesi gibi belirtilerle açıklanabilir.
Bobin kaç km’de değişir?
Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen, sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir.
LPG bobin bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direnci benzine göre daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlandığından, motor harareti yükseldiğinde bobin kabloları kopabilir.
Ateşleme bobini tamir olur mu?
Bobinin onarılması olasılığı düşüktür. Aracınızın ateşleme bobini arızalıysa, onu yenisiyle değiştirmeniz gerekecektir.
Bobin elektriği nereden alır?
Bujinin üstünde bulunan ateşleme bobinlerine 12V ve sinyal gücü sağlayan bir elektrik kablosu ve soketi vardır. Her silindir için bobin birincil devre kontrolü motor kontrol ünitesine (ECU) bağlıdır.
Bobin arızası yolda bırakır mı?
Bir bobin arızalandığında, etkilenen ilk şey aracın performansıdır. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve çalıştırılması zorlaşır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Buji arızalı ise ne olur?
Aracınız eskisi kadar hızlı gitmiyor. Yakıt tüketiminde gözle görülür bir artış var. Gaza bastığınızda motor stop ediyor ve çekiş sorunları yaşıyorsunuz. Motoru çalıştırdığınızda motor geç çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
Bobin arızasına kim bakar?
Ateşleme bobini arızası durumunda yapılacak ilk şey bir otomotiv tamircisine danışmaktır. Tamirci, aracın ateşleme sistemi ve ateşleme bobini üzerinde gerekli testleri yaparak sorunu teşhis edecektir. Ateşleme bobini arızalıysa, tamirci yeni bir ateşleme bobini tedarik edecek ve eski bobini çıkarıp değiştirecektir.
Buji kablosu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Motor çok yüksek ve düzensiz sesler çıkarıyorsa, buji kablosunda bir sorun olabilir. – Sabahları aracınızı çalıştırmakta sorun yaşıyorsanız, araç hemen çalışmaz: Aşınmış veya kirli buji kabloları elektriği iletemez. Bazı durumlarda, akünün boşalmasına veya sızmasına bile neden olabilir.
Bobin arızası motora zarar verir mi?
Bobin arızası motora zarar verir mi? Evet, bobin arızası motora zarar verebilir. Arızalı bir bobin, ilgili silindirin ateşlenmemesine ve motorun dengesiz çalışmasına neden olur.
Bobin arızası arıza lambası yakar mı?
Çoğu modern araçta, yerleşik bilgisayar sistemi (ECU) arızaları teşhis edebilir ve sürücüyü uyarabilir. Ateşleme bobini arızalıysa, motor kontrol ışığı yanabilir.
Araç neden bobin yakar?
Bobinlerdeki sorun düşük voltaj veya yüksek voltajlı aküden kaynaklanabilir. Bu durum araçlarda farklı sorunların ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle vakit kaybetmeden akünün değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde sorun çözülebilir.
Bobin arızası yolda bırakır mı?
Eğer tek bobinli eski tip bir ateşleme sistemi ise ve bobin hiç yüksek voltaj üretemiyorsa araç hiç çalışmayacaktır. Ancak olması gerekenden düşük voltaj üretiyorsa motorun stop etmesi, zor çalışması, çiğ benzin emisyonu, sallanma, titreme ve vuruntu, yolda stop etme gibi durumlara yol açabilir.
Bobin arızalı araç kullanılır mı?
Aracınızın ateşleme bobini ömrünün sonuna geldi. Bu, bozulana kadar kullanabileceğiniz anlamına gelir. Tek kullanımlıktır. Ateşleme bobini bozulursa, doğrudan değiştirilir ve tamir edilmez.
Kontaktör bobini neden yanar?
Bobin yanmasının nedeni: Kontaktörün bobin uçlarına uygulanan voltaj normalden düşük veya yüksekse bobin yanabilir. Ayrıca hava boşluğundaki toz ve yabancı maddeler buna katkıda bulunur.