İçeriğe geç

Sloganın anlamı ne ?

Sloganın Anlamı Ne? Bir Kelimenin Peşinde Koşarken Hayatı Kaçırmak Üzerine

Sloganın anlamı ne? diye düşünürken kendimi İzmir’de bulmak

Herkese merhaba! Bu yazımızda “Sloganın anlamı ne” hakkında bilinmesi gereken önemli noktaları ele alıyoruz.

İzmir’de yaşamak zaten başlı başına bir “hafiflik hissi” ile geliyor insana. Kordon’da yürürken rüzgâr yüzüne vurur, bir yandan simit kokusu, bir yandan martı çığlığı… Ve tam o anda beynin sana en saçma soruyu fısıldar: “Sloganın anlamı ne?”

Şimdi dürüst olayım; bu soru ilk bakışta akademik gibi duruyor ama aslında insanın kafasında dönen küçük bir spiralin başlangıcı. Ben genelde böyle anlarda ya kahvemi fazla kaçırmış olurum ya da biri bana reklam panosunda “güçlü slogan” deyip geçmiştir. Sonrası malum: düşünce zinciri başlar.

“İyi de slogan neydi?”

“Mesaj mıydı?”

“Yoksa hayatın kısa özeti mi?”

Bir anda kendimi sahilde yürürken değil de sınav salonunda gibi hissediyorum.

Sahilde bir sabah ve iç sesin sabotajı

Geçen gün sahilde oturuyorum. Yanımda arkadaşım Mert. O klasik İzmir sabahı: güneş var ama kendini dayatmıyor, deniz var ama “ben buradayım” diye bağırmıyor. Her şey aşırı chill.

Mert telefonuna bakıyor, ben çayımı karıştırıyorum.

Ben:

“Biliyor musun, bazen düşünüyorum… Sloganın anlamı ne?”

Mert gözünü bile kaldırmadan:

“Abi yine mi felsefe? Sabah 10’da slogan mı kaldı?”

Ama işte mesele burada başlıyor. İnsan bazen “slogan” kelimesini duyunca bile zihni yanlışlıkla derin moda geçiyor. Sanki hayatın tüm pazarlama stratejisini çözmek zorundaymışız gibi.

İç sesim devreye giriyor:

“Belki de slogan, insanın kendine söylediği en kısa yalanıdır.”

Sonra kendime kızıyorum:

“Ne alaka ya? Sabah sabah Nietzsche mi oldun?”

Slogan dediğin şey aslında neyin nesi?

Şimdi biraz sakinleşelim. Sloganın anlamı ne? sorusu aslında çok basit bir yere çıkıyor: kısa, akılda kalıcı, bir şeyi temsil eden cümle.

Ama insan beyni basit şeyleri sevmez. Bizde öyle bir sistem var ki, “kısa tanım” dediğin şey bile 3 saatlik düşünce seansına dönüşebiliyor.

Slogan dediğin şey;

Markayı hatırlatır

Mesajı özetler

Bazen de seni kandırır (evet, dürüst olalım)

Ama işin komik tarafı şu: Biz sloganları sadece reklamda değil, hayatın içinde de kullanıyoruz.

Mesela:

“Bugün çalışacağım.” → kişisel slogan

“Pazartesi başlayacağım.” → evrensel yalan sloganı

“Ben artık düzenli biri olacağım.” → yıllık kampanya sloganı

Arkadaş ortamında slogan tartışması

Bir akşam evde toplanmışız. Pizza, kola, klasik gençlik seti. Konu bir şekilde yine dönüp dolaşıp “slogan”a geliyor.

Arkadaşlardan biri diyor ki:

“Abi Nike’ın sloganı neydi ya?”

Diğeri atlıyor:

“Just do it işte.”

Ben de otomatik olarak düşünüyorum:

“Peki biz neden ‘just do it’ deyince spor ayakkabı düşünüyoruz da, hayatımızda hiçbir şeyi ‘do’ etmiyoruz?”

Sessizlik.

Sonra biri konuyu kapatıyor:

“Boş ver sloganı, pizza soğuyor.”

İşte hayat bazen böyle: derin düşünce ile aç kalmak arasında ince bir çizgi.

Sloganın anlamı ne? sorusunun zihindeki yankısı

İnsanın kafası bazen reklam panosu gibi çalışıyor. Dışarıdan gelen her cümleyi büyütüyor, ışıklandırıyor, altına dramatik müzik ekliyor.

“Sloganın anlamı ne?” dediğimde aslında beynimde şunlar oluyor:

“Bu bir metafor olabilir mi?”

“Hayatın özeti mi?”

“Yoksa sadece ders konusu mu?”

Ve sonra çok basit bir gerçek geliyor:

Bazen slogan sadece slogandır.

Ama bunu kabullenmek zor. Çünkü insan beyni “basit” cevabı sevmez. Bizde hep bir “derin anlam arama hastalığı” var.

Bakkalın sloganı bile felsefe konusu olabilir

Mahalle bakkalına gittiğimi düşün.

Bakkalın kapısında yazıyor:

“Uygun fiyat, kaliteli hizmet.”

Ben orada bile durup düşünüyorum:

“Bu bir slogan mı yoksa hayat tavsiyesi mi?”

Bakkal amca:

“Evladım domates mi bakıyorsun?”

Ben:

“Evet ama aynı zamanda varoluşsal bir sorgulamanın içindeyim.”

O da bakıyor:

“Al yeşil biber, geçer.”

İzmir’de hayat biraz böyle. Felsefe yapmaya başlıyorsun, biri sana biber uzatıyor.

Kısa diyalog: iç ses vs gerçek hayat

İç ses:

“Belki sloganlar insanın hayata tutunma şeklidir.”

Ben:

“Abi çok ağır olmadı mı?”

İç ses:

“Hayır, çok doğru.”

Ben:

“Tamam ama ben sadece tost yiyecektim.”

Sloganların günlük hayattaki gizli kullanımı

Aslında fark etmeden hepimiz slogan üretiyoruz. Ama buna “slogan” demiyoruz, çünkü kulağa fazla ciddi geliyor.

Mesela:

“Ben sabah insanıyım.” (değilsin)

“Ben az uyuyunca daha iyi çalışıyorum.” (hayır, çalışmıyorsun)

“Bu hafta spora başlıyorum.” (klasik)

Bunlar hep küçük kişisel sloganlar. Kendimizi motive etmek için uydurduğumuz mini cümleler.

Ama işin komik tarafı şu:

Markalar bunu profesyonel yapıyor, biz ise hayatımızı kandırmak için.

Sloganın anlamı ne? ve reklamların büyülü dünyası

Bir reklam düşün. Arka planda epik müzik, yavaş çekim görüntüler, dramatik bakışlar…

Ve sonunda bir cümle:

“Çünkü sen buna değersin.”

Ben o anda duruyorum.

Kendime bakıyorum.

Elimde çay var.

“Ben gerçekten buna değer miyim yoksa sadece yeni şampuan mı almam gerekiyor?”

İşte sloganın gücü burada. Basit bir cümle, seni 10 saniyeliğine hayat muhasebesine sokabiliyor.

Kendi hayatımın sloganını ararken

Bir gün düşündüm: “Benim sloganım ne?”

Ciddiyim. Kafamda şöyle bir şey:

“Sakin ol”

“Sonra hallederim”

“Birazdan başlıyorum”

Ama bunlar biraz tembel insan sloganı gibi duruyor.

Belki de hayatımın sloganı şudur:

“Çok düşün, az yap.”

Ama bunu yazıya dökünce biraz moral bozucu oldu, o yüzden revize ediyorum:

“Düşün ama fazla kaptırma.”

İzmir geceleri ve gereksiz derinlik

İzmir geceleri ayrı bir olay. Kafede oturuyorsun, müzik çalıyor, insanlar gülüyor.

Ve sen bir anda diyorsun ki:

“Sloganın anlamı ne?”

Yan masadan biri dönüp bakıyor:

“Abi biz sadece tatlı söyledik.”

Ben:

“Evet ama hayat da bir tatlı değil mi?”

Kimse cevap vermiyor.

Çünkü bazen gereksiz felsefe, ortamın enerjisini düşürür. Ama yine de içimden gelen o ses susmuyor.

İç ses:

“Belki de slogan, hayatın kısa bir özeti değil; sadece dikkat çekme çabasıdır.”

Ben:

“Tamam, bunu fazla düşündük.”

Sloganın anlamı ne? sorusunun gerçek cevabı

Gün sonunda anlıyorum ki mesele aslında çok basit.

Slogan:

Kısa bir mesajdır

Akılda kalır

Bir şeyi temsil eder

Ama insan bunu alıp şöyle yapıyor:

“Acaba benim hayatımın sloganı ne?”

İşte burada iş karışıyor.

Çünkü hayatın sloganı yok.

Ama biz yine de arıyoruz.

Belki de eğlence burada.

Kendimle son bir konuşma

Ben:

“Yani bu kadar düşündüğüm şey aslında bu kadar basit mi?”

İç ses:

“Evet.”

Ben:

“Biraz hayal kırıklığı oldu.”

İç ses:

“Alışırsın.”

Ve o an anlıyorum ki, bazen en büyük cevaplar en basit olanlar.

Ama insan yine de ertesi gün sahilde yürürken aynı soruyu soracak:

“Sloganın anlamı ne?”

Artorganizasyon olarak her zaman en iyi içeriği sunmak için çalışıyoruz. “Sloganın anlamı ne” konusunda daha fazlası için takipte kalın!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort
Sitemap
vd casino girişvd casino giriş